Artyści i jurorzy - notki biograficzne
DZIAŁANIE 1:
14.09.2024
K. 1 -KONCERT SCENAANESC NA URODZINY MICHAŁA SPISAKA:
„SZALEŃSTWA MŁODOŚCI”
wykonawcy:
Rudersdal Chamber Players w składzie:
Christine Pryn - skrzypce
Isabelle Bania - altówka
John Ehde - wiolonczela
Manuel Esperilla - fortepian
Dawid Ogrodnik – słowo
Agnieszka Nowok -Zych - kwerenda i opracowanie tekstów
Rudersdal Chamber Players - zespół został założony w 2017 roku przez skrzypaczkę Christine Pryn na prośbę uznanej na całym świecie kompozytorki Lery Auerbach i jej męża Rafaela DeStelli. Lera była kompozytorką rezydującą na Rudersdal Sommerkoncerter i pomyśleli, że korzystne dla festiwalu byłoby posiadanie zespołu oddanych muzyków, którzy mogliby występować w różnych kombinacjach. W 2018 roku Rudersdal Chamber Players dali swój pierwszy koncert i od tego czasu są cenionym zespołem.
Christine Pryn – skrzypaczka - występowała w ponad 25 krajach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Otrzymała liczne nagrody, w tym Nagrodę Duńskich Krytyków Muzycznych i polski medal Gloria Artis. Christine występowała jako solistka z takimi orkiestrami jak Polska Orkiestra Radiowa, Narodowa Orkiestra Symfoniczna RTÉ i Łotewska Narodowa Orkiestra Symfoniczna, a także dokonała premier ponad 100 utworów solowych i kameralnych. Od 2010 roku jest dyrektorem artystycznym Rudersdal Sommerkoncerter.
Isabelle Bania - altowiolistka - urodziła się w rodzinie muzyków i studiowała w Królewskiej Duńskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze, Universität der Künste w Berlinie i Norweskiej Akademii Muzycznej. Grała z Rundfunk Sinfonie-Orchester Berlin i Norweską Orkiestrą Kameralną oraz współpracowała z takimi zespołami jak Berolina Ensemble i współczesny kwartet smyczkowy Halvcirkel. W 2022 roku otrzymała prestiżową nagrodę Sonning Talent Prize.
John Ehde – wiolonczelista - występował jako solista i kameralista w USA, Europie, Azji i Kanadzie. Przez wiele lat był członkiem renomowanego LIN Ensemble, z którym wydał wiele uznanych przez krytyków nagrań. Podczas studiów w Wiedniu grał z Wiedeńską Orkiestrą Filharmoniczną, a później został głównym wiolonczelistą Helsingborg Symphony Orchestra. John jest także cenionym nauczycielem, związanym z różnymi ośrodkami akademickimi w Skandynawii. Jest również uznanym dyrygentem.
Manuel Esperilla – pianista - wykształcony w Madrycie i Kopenhadze Manuel Esperilla jest jednym z najbardziej aktywnych pianistów muzyki klasycznej i współczesnej w Danii i regionie Øresund. Jako pianista Athelas Sinfonietta wykonał m.in. duńską premierę utworu Dérive 2 Pierre'a Bouleza. Jest członkiem Rudersdal Chamber Players, instrumentalnie „elastycznego” kwartetu zajmującego się muzyką klasyczną i współczesną, który współpracuje z takimi kompozytorami jak Elena Firsova, Dmitri Smirnov, Lera Auerbach, Jexper Holmen i Poul Ruders. Współpracował z takimi orkiestrami i zespołami jak Danish National Symphony Orchestra, Malmö Symphony Orchestra, Arctic Philharmonic, SCENATET, Dygong, Ekkozone, Superflex i Percurama. Wśród dyrygentów, z którymi współpracował są Thomas Søndergård, Pierre-André Valade, Jean Thorel i Michael Schønwandt. Występował na KLANG Festival, Tage für Neue Musik, Festival Musica i Sound Ways International New Music Festival. Od 2009 roku jest akompaniatorem w Królewskiej Duńskiej Akademii Muzycznej.
Dawid Ogrodnik – polski aktor filmowy, teatralny i telewizyjny – a2bsolwent Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Uznawany za jednego z najbardziej uzdolnionych aktorów młodego pokolenia. Za rolę Rahima z Paktofoniki w „Jesteś Bogiem” otrzymał nagrodę dla najlepszego aktora drugoplanowego na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Natomiast rola chorego na porażenie mózgowe Mateusza w „Chce się żyć” została okrzyknięta wyczynem, który przejdzie do historii polskiego kina. Został za nią nagrodzony Polską Nagrodą Filmową – Orzeł w kategorii najlepsza główna rola męska. Do niedawna członek zespołu TR Warszawa. Laureat Paszportu POLITYKI w kategorii Film w 2014 r. Ponadto za rolę w filmie „Cicha noc” został ponownie nagrodzony Orłem oraz nagrodą im. Zbyszka Cybulskiego. W 2019 roku otrzymał nagrodę za pierwszoplanową rolę męską w filmie „Ikar. Legenda Mietka Kosza” na 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2022r. ukazał się w obrazie filmowym „Johny” o losach charyzmatycznego księdza Kaczkowskiego, za którego otrzymał Polską Nagrodę Filmową Orła za najlepszą pierwszoplanową rolę męską oraz nagrodę Złotego Lwa. Istotnym faktem dla uczestnictwa aktora w IV Międzynarodowym Festiwalu im. Michała Spisaka jest posiadane przez aktora średnie wykształcenie muzyczne – ukończył klasę klarnetu w Liceum Muzycznym w Poznaniu. Sztuką aktorską zainteresował się właśnie w liceum, dzięki nauczycielce tej szkoły.
Agnieszka Nowok- Zych – kwerenda i opracowanie tekstów do koncertu: ukończyła z wyróżnieniem katowicką Akademię Muzyczną (teoria muzyki) oraz kulturoznawstwo (teoria kultury) na Uniwersytecie Śląskim. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (dwukrotnie) oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Obecnie pracuje na stanowisku asystenta w Katedrze Kompozycji i Teorii Muzyki swojej macierzystej uczelni. Brała udział w wielu konferencjach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym w kraju i za granicą. Autorka artykułów naukowych oraz tekstów z zakresu krytyki i publicystyki muzycznej. Należy do redakcji pisma naukowego Akademii Muzycznej w Katowicach „Scontri”. Równolegle prowadzi żywą działalność prelegencką oraz popularyzatorską. Współpracowała jak dotąd m.in.: z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, fundacją MEAKULTURA, czasopismem „Ruch Muzyczny”, Instytucją Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia”, Katowice Miasto Ogrodów – Instytucją Kultury im. Krystyny Bochenek, Polskim Radiem Katowice, Filharmonią Śląską, Operą Śląską i Polskim Radiem Chopin. Swoją pracę doktorską poświęciła dziełom Mieczysława Wajnberga wykorzystującym teksty Juliana Tuwima.
DZIAŁANIE 2:
K. 2 - „NIEPOWTARZALNI” KONCERT DLA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ
19. 09.2024r., g. 12.00
Sala koncertowa Zespołu Szkół Muzycznych w Sosnowcu
wykonawcy:
Piotr Pławner – skrzypce, dyrygent
Śląska Orkiestra Kameralna
Regina Gowarzewska – prowadzenie
Piotr Pławner – skrzypek, kierownik artystycznym dyrygent Śląskiej Orkiestry Kameralnej.
Zaliczany do najwybitniejszych i najbardziej kreatywnych skrzypków swojej generacji. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi, a dzięki uzyskanemu stypendium Fundacji im. Henryka Szerynga w Monte Carlo studiował w Bernie (nagroda specjalna Tschumi-Preis za najlepszy dyplom solistyczny).
Laureat X Międzynarodowym Konkursie im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu (1991), Międzynarodowym Konkursie w Bayreuth (1991), w Międzynarodowym Konkursie w Monte Carlo im. Henryka Szerynga (1994), 44. Międzynarodowym Konkursie ARD w Monachium (1995 – najwyższy laur przyznany w 55-letniej historii tego konkursu dopiero po raz trzeci). Stypendysta Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Fundacji Sztuki Dziecka, Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz Fundacji im. Henryka Szerynga w Monaco. Występował jako solista i kameralista w wielu krajach europejskich, krajach arabskich, Azji oraz obu Amerykach, m.in. z takimi zespołami jak Bayerischen Rundfunk i Süddeutschen Rundfunk, Berner Symhonieorchester, Sinfonia Helvetica, Radio Kamerorkest Hilversum, Deutschen Kammerorchester, Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo oraz Netherlands Kammerorchester. Artysta współpracuje z najwybitniejszymi dyrygentami naszych czasów. Brał udział znanych festiwalach, jak np. Braunschweiger Kammermusikpodium, Internationale Bachakademie Stuttgart, L`esplanade Saint-Etienne, Rheingau Festival, Printemps des Arts de Monte-Carlo, Internationale Festspiele Passau, Danos Festival, Grazer Frühling, Schlosskonzerte Thun, Musikfestival Braunwald oraz Al Bustan Festival oraz w wielu prestiżowych koncertach organizowanych dla znanych osobistości ze świata polityki (H. Kohla, R. Süssmutha, R. Dreifussa, F. Cottiego, Księcia Monaco Rainera III) i z okazji ważnych rocznic i wydarzeń europejskich. Artysta dysponuje rozległym repertuarem, od baroku po dzieła kompozytorów współczesnych. Dokonał wielu nagrań radiowych i telewizyjnych w Polsce i wielu krajach Europy. W jego dorobku są nagrania partii solowych w zaliczanych do najwybitniejszych koncertów skrzypcowych muzycznej literatury, m.in. z Wielką Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach. W swoim dorobku ma kilka płyt z utworami polskich kompozytorów, wyróżnionych nagrodami branżowymi. W 2020 r. z wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii im. Artura Rubinsteina w Łodzi pod dyrekcja Pawła Przytockiego otrzymał Fryderyka za płytę z koncertami skrzypcowymi Emila Młynarskiego. Zasiada jako juror w gremiach międzynarodowych konkursów muzycznych. Od 2006 roku jest prymariuszem światowej sławy kwintetu I Salonisti. W 2015 roku został odznaczony Medalem Gloria Artis za zasługi w promowaniu muzyki polskiej za granicą. Począwszy od sezonu 2020/21 jest szefem artystycznym Śląskiej Orkiestry Kameralnej w Katowicach. Planowana jest również bliska współpraca z orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis.
Śląska Orkiestra Kameralna
Kierownik Artystyczny / Dyrygent / solista – Piotr Pławner
Honorowy Szef Śląskiej Orkiestry Kameralnej – prof. Jan Wincenty Hawel
Najmłodszy z zespołów artystycznych Filharmonii Śląskiej. Założył ją w 1981 r. i przez 2 dekady prowadził kompozytor i dyrygent prof. Jan Wincenty Hawel. W latach 2006-2010 jej kierownikiem artystycznym był zwycięzca Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. G. Fitelberga w 1999 r. – Massimiliano Caldi. Obecnie Śląska Orkiestra Kameralna współpracuje z Piotrem Pławnerem, jednym z najwybitniejszych i najbardziej kreatywnych skrzypków swojej generacji, który występuje także jako solista.
Zakres repertuarowy tego zespołu jest niezwykle szeroki i zróżnicowany. Obejmuje on, prócz wielkich klasyków kameralistyki, rzadko grywane kompozycje Holsta, Piazzolli, czy Respighiego, a także smyczkowe opracowania wirtuozowskich utworów kameralnych Schuberta, Mendelssohna, Czajkowskiego i Szostakowicza. Orkiestra jest zapraszana na wiele międzynarodowych festiwali, jak m.in: w Rialp, Czeskim Krumlowie, Łańcucie, Festival Murten Classics, Le Festival des Voutes – Sud-Vendée, Schubertiade – Schloss Eyb, szwajcarski Crans-Montana Classics, Festiwal Muzyki Kameralnej Kwartet Śląski i jego goście, czy Muzyka w Starym Krakowie. Była też gościem tak prestiżowych sal koncertowych Europy, jak Concertgebouw w Amsterdamie, Sali Verdiego w mediolańskim Konserwatorium, czy berlińskiego Konzerthaus. Współpracowała z całą plejadą świetnych solistów, pośród których są m.in.: Shlomo Mintz, Ivan Monighetti, Kevin Kenner, Garrick Ohlsson, Eugen Indjić, Bruno Canino, Marianna Vasilieva, Wolfgang Güttler oraz Konstanty Andrzej Kulka, Krzysztof Jakowicz, Kaja Danczowska, Agata Szymczewska, Leszek Możdżer i Andrzej Jagodziński. Występowała także pod batutami znakomitych dyrygentów: Paula Esswooda, Jerzego Maksymiuka, Mirosława J. Błaszczyka, Tadeusza Wojciechowskiego, a także Marka Mosia. Płyty (z m.in. kompozycjami S. Moryty, H. M. Góreckiego i M. Góreckiego, Śląskiej Orkiestry Kameralnej) zyskiwały uznanie melomanów i krytyków, wielokrotnie pojawiając się na liście nominowanych do Fryderyków. Nominowano także krążek z Missa de Maria a Magdala Pawła Łukaszewskiego (2014), który został doceniony za granicą, zyskując nagrody Choc de Classica francuskiego miesięcznika Classica i paryską Orphée d’Or – Grand Prix International du Disque Lyrique. W dorobku dyskoraficznym znalazły się też m.in. kompozycje Mieczysława Wajnberga. Zespół nie stroni od nagrań spoza gatunków stricte klasycznych, jak np. w przypadku nagrania 7 widoków w drodze do Krakowa z Grzegorzem Turnauem w 2015 czy Ja nie jestem Amadeusz Mozart czyli jubileum Leszka Długosza Mieczysława Wajnberga, wydana z okazji setnej rocznicy urodzin kompozytora (2019).
Regina Gowarzewska – Prelegent, rzecznik prasowy, autor. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego katowickiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Stanisławy Marciniak-Gowarzewskiej oraz podyplomowych studiów w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach („Public relations”). W Operze Śląskiej w Bytomiu zadebiutowała rolą Magdaleny w operze „Rigoletto” G. Verdiego, a przez wiele lat odgrywała tam role mezzosopranowe. Ponadto – jako autor – związana była m.in. z „Trybuną Śląską” oraz „Dziennikiem Zachodnim”. Współpracuje ze specjalistycznymi periodykami poświęconymi muzyce, jest również współautorem m.in.. wydawnictw „Pół wieku Opery Śląskiej”, „Adam Didur z Woli Sękowej” oraz autorem „60 lat Filharmonii Zabrzańskiej”. Ponadto współpracuje przy tworzeniu dwumiesięcznika „Opera Cafe” (Opera Śląska w Bytomiu). Często pełni funkcję rzecznika prasowego imprez związanych z muzyką (m.in Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. M. Spisaka w Dąbrowie Górniczej oraz Międzynarodowy Konkursy Wokalistyki Operowej im. A. Didura w Bytomiu). Udziela się jako prelegent i konferansjer, prowadząc koncerty w wielu miastach w kraju i współpracując z licznymi instytucjami kultury (m.in. IPiUM „Silesia” w Katowicach, Filharmonia Podkarpacka w Rzeszowie, Filharmonia Częstochowska czy Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej). Specjalizuje się w koncertach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, które prowadzi od 1993 roku. Pracuje w Filharmonii Śląskiej w Katowicach na stanowisku kierownika biura koncertowego. Ponadto wykłada w katowickiej Akademii Muzycznej (specjalistyczna literatura wokalna) oraz prowadzi tamże warsztaty emisji głosu dla publiczności. Została odznaczona medalem „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.
DZIAŁANIE 3:
25.09. 2024r., g. 18.00
Sala teatralna PKZ
K. 3 „KONCERT NA MŁODOŚĆ, CHÓR I ORKIESTRĘ”
KONCERT UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ MUZYCZNYCH W SOSNOWCU
Współorganizowany z ZSM w Sosnowcu
wykonawcy:
Dominika Kawiorska - przygotowanie chórów
Maciej Cisowski - dyrygent
Chór II st. ZSM w Sosnowcu
Zespół wokalny II st. ZSM w Sosnowcu
Orkiestra smyczkowa II st. ZSM w Sosnowcu
Orkiestra dęta II st. ZSM w Sosnowcu
Dominika Kawiorska - dyrygent, pedagog
Dyrygent zespołów wokalnych i nauczyciel przedmiotów teoretycznych w Zespole Szkół Muzycznych w Sosnowcu. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu w specjalnościach Teoria muzyki oraz Prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych. W 2012 roku uzyskała tytuł naukowy doktora sztuki w specjalności Dyrygentura chóralna na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.
Maciej Cisowski - dyrygent, kompozytor, pedagog
Student roku dyplomowego studiów II st. w klasie kompozycji prof. dr hab. Aleksandra Lasonia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Podczas studiów miały miejsce prawykonania jego utworów - Cinematic (wyk. Sinfinietta Sonora), Slides (wyk. Orkiestra Muzyki Nowej pod dyr. Wojciech Wantuloka), Gdzie duch przenika zmysły na chór a capella (I. miejsce na VIII Konkursie Kompozytorskim im. F. Nowowiejskiego w Olsztynie, wyk. Chór Kameralny Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach pod dyr. adt dr Marii Piotrowskiej-Bogaleckiej), Days on the Coast (wyk. Orkiestra Muzyki Nowej pod dyrekcją dr hab. prof. AM Szymona Bywalca). W 2015 roku uzyskał tytuł magistra sztuki w specjalności Dyrygentura symfoniczno-operowa na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Dyrygował m.in Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej im. H. M. Góreckiego w Katowicach, Śląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Muzyki Nowej, Młodzieżową Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Szymanowskiego, Orkiestrą Kameralną Archetti z Jaworzna. W latach 2018-2021 prowadził orkiestrę studiów niestacjonarnych Sinfonietta Sonora w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, zaś od września 2020 prowadzi chóry i orkiestry szkolne w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Żorach oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Sosnowcu. Od września 2023 roku prowadzi również chóry i orkiestry w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Bielsku-Białej. Występował z wieloma solistami, a wśród nich byli m.in. Adam Krzeszowiec, Piotr Ptak, Celina Kotz, Marcin Wyrostek, Piotr Schmidt, Wojciech Myrczek, Krzysztof Nowakowski, MIUOSH, Michał Salamon, Staszek Plewniak i zespół Vołosi. Wykonywał również prawykonania innych kompozytorów - Drei Kleine Stucke i Strzępy snu Tomasza Kubiaka, Reconsiliation Kamila Polaka, Na precyzyjnie rozstrojone instrumenty i Synchronike Marcina Jerzego Chrostka, Meditatio Przemysława Szczotki, Cinematic własnego autorstwa, Little blue poem Adama Potery, Introduction Michała Witty oraz Mioklonie Adrianny Kubicy-Cypek.
Orkiestra smyczkowa II st. i Orkiestra dęta II st. to zespoły młodzieżowe działające przy Zespole Szkół Muzycznych w Sosnowcu. Ich działalność ściśle wiąże się z historią i tradycją szkoły, wpisując się w bieżącą działalność koncertową placówki jak i miasta Sosnowiec. W 2020 roku prowadzenie orkiestr objął dyrygent Maciej Cisowski. Od tej pory zespoły regularnie koncertują również w składach mieszanych, występując niejednokrotnie w obsadzie symfonicznej. Profesjonalny poziom wykonawczy młodych adeptów sztuki muzycznej, prezentowany podczas licznych koncertów orkiestr, zyskuje powszechne uznanie publiczności i krytyków.
Chór składa się z uczniów Instrumentalistyki i Wokalistyki Szkoły Muzycznej II st. Zespołu Szkół Muzycznych w Sosnowcu, pod dyrekcją Dominiki Kawiorskiej pracuje od 2012 roku. W 2017 roku otrzymał Złoty Dyplom w Śląskim Festiwalu Chórów Szkół Muzycznych im. Józefa Świdra w Katowicach, w 2018 roku Złoty Dyplom w X Ogólnopolskim Festiwalu Chórów Szkół Muzycznych „Bel Canto 2018” oraz I miejsce w XXI Łódzkim Festiwalu Chóralnym „Cantio Lodziensis”, w 2019 roku Srebrny Dyplom w V Śląskim Festiwalu Chórów Szkół Muzycznych im. Józefa Świdra w Katowicach, a w 2020 roku I miejsce w XXIX Tyskich Wieczorach Kolędowych. Od roku 2022 prężnie współpracuje z orkiestrami szkolnymi Zespołu Szkół Muzycznych w Sosnowcu i Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Żorach realizując projekty wokalno-instrumentalne z repertuarem klasycznym, współczesnym oraz muzyką rozrywkową i filmową w ramach Młodzieżowej Filharmonii Międzyszkolnej. Chór uświetnia także uroczystości szkolne i miejskie.
DZIAŁANIE 4
02.10.2024, g. 9.30 i 11.00
Sala Kameralna NOSPR
K.4 i K.5: 2 KONCERTY CYKLU „KALEJDOSKOP” - DLA DZIECI I MŁODZIEŻY SZKOLNEJ ORAZ SENIORÓW
Wydarzenie współorganizowane z NOSPR. Koncert wzbogacony opowieścią o konkursie Spisaka, samym kompozytorze i o muzykach. Solistami koncertu są laureaci 14. MKM im. Michała Spisaka.
wykonawcy:
Amelia Kowalewska (17 l.) trąbka – laureatka III nagrody w 14. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka)
Daniel Schimmer – (23 l.) – róg - (laureat I nagrody w 14. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka)
Anna Czaicka–Jaklewicz- fortepian (akompaniator w Międzynarodowych Konkursach Muzycznych im. Michała Spisaka)
Aleksandra Botor – prelegent NOSPR
Program:
E. Bozza Rustiques
G. Tartini – Koncert na trąbkę D-dur – cz. 1 i 3
Amelia Kowalewska – trębaczka, urodzona w 2005 roku, uczennica Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia w Płocku. Muzyk Gminnej Orkiestry Dętej w Starej Białej i Orkiestry Dętej PSM w Płocku; w 2021 roku brała udział w prestiżowym międzynarodowym projekcie młodzieżowej orkiestry Concertgebouworkest Young w Holandii. Kilkukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne oraz w projekcie ,, Młoda Polska’’ 2023. Stypendystka International Trumpet Guild 2023 oraz Stypendium Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci w roku szkolnym 2019/2020.
Daniel Schimmer ur. w 2000 roku, Student Wyższej Szkoły Muzycznej im. Ferenca Liszta w Weimarze (Niemcy), muzyk Akademickiej Orkiestry Mendelssohna przy Orkiestrze Gewandhaus w Lipsku. Laureat I nagrody w Krajowym Konkursie Jugend; II nagrody w Saksoński Konkursie EnviaM oraz I nagrody w 14 Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka.
dr Anna Czaicka-Jaklewicz - pianistka, kameralistka- absolwentka katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w klasie prof. Wojciecha Świtały i prof. Reginy Michalak, pracownik naukowy Akademii oraz nauczyciel w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach. Brała udział w pianistycznych kursach mistrzowskich i Warsztatach Kameralnych pod kierunkiem wielu znakomitych pianistów. Jest laureatką nagród za wyróżniający akompaniament na licznych międzynarodowych konkursach, m. in. na: Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej, Międzynarodowym Konkursie Fletowym w Jastrzębiu-Zdroju, Międzynarodowym Konkursie „Instrumenty Dęte” w Jastrzębiu Zdroju. Jest pomysłodawcą i organizatorem szkolnego konkursu „Piano vista”, który odbywa się w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. M. Karłowicza w Katowicach. Wspólnie z Dawidem Jarzyńskim nagrała dwie płyty: Clarinet Works oraz English Clarinet Sonatas, wydane przez wytwórnię DUX, a także płytę solowo-kameralną poświęconą twórczości Michała Spisaka: Michał Spisak Piano Solo and Chamber Music – wydawnictwo DUX. Występowała w kraju m.in. w Dworku Fryderyka Chopina w Dusznikach Zdroju, Atmie, Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Opolskiej, Filharmonii Lubelskiej, NOSPR w Katowicach, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, za granicą (Anglia, Litwa, Niemcy, Słowacja, Czechy). W roku 2019 uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, specjalność – gra na fortepianie.
Aleksandra Batog - prelegent - Z- ca kierownika działu edukacji NOSPR. Absolwentka Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie altówki prof. Zygmunta Jochemczyka oraz studiów podyplomowych w dziedzinie kameralistyki st. wykł. Marka Mosia. Ukończyła również studia podyplomowe dla menadżerów kultury (SGH). Autorka wielu projektów artystyczno-edukacyjnych, laureatka nagród w dziedzinie kultury oraz uczestniczka wielu mistrzowskich kursów i warsztatów tj.: warsztaty dla promotorów muzyki współczesnej w ramach projektu: New Music: New Audience (Londyn, Kopenhaga 2013-2014); Międzynarodowe warsztaty dla menadżerów sztuki w ramach Konferencji Tańca Współczesnego w Bytomiu (2003); Mistrzowskie kursy interpretacji - altówkowe i kameralne: Łańcut (1990, 1991), Gorlice (1998), Nowy Jork, Carnegie Hall: Emerson String Quartet Workshop: Beethoven Quartets. A Professional Training Workshop. Przez wiele lat występowała w składzie kwartetu „Akademos”, z którym wykonała ponad pięćset koncertów w kraju i za granicą oraz brała udział w ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach i konkursach muzycznych zdobywając nagrody i wyróżnienia. Wraz z tym zespołem koncertowała w ośrodkach muzycznych Austrii, Czech, Niemiec, Litwy, Słowacji, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Finlandii i USA, m.in. wystąpiła w Carnegie Hall w Nowym Jorku w ramach cyklu „Emerson String Quartet Young Artists Concerts”. Wraz z kwartetem nagrała kilka płyt CD. Laureatka nagród w dziedzinie kultury, Bytomianka Roku 2016. Pełni funkcję Zastępcy kierownika Działu Edukacji NOSPR.
DZIAŁANIE 5
06.10.2024, g. 18.00
Scena Sali Teatralnej Pałacu Kultury Zagłębia
„Wokół Konkursu im. Michała Spisaka”
K. 6 - KONCERT w ramach 34 MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU MŁODYCH LAUREATÓW KONKURSÓW MUZYCZNYCH
Koncert współorganizowany z Instytucją Kultury im. Krystyny Bochenek: Katowice Miasto Ogrodów. Solistami koncertu są laureaci 13 MKM im. Michała Spisaka, a towarzyszy im doceniany w wielu konkursach kwartet skrzypcowy.
wykonawcy:
Paulina Sochaj – obój (laureatka III nagrody w 13. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka) Mateusz Sowa – klarnet (laureat III nagrody w 13. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka)
Kayetan Cygański-Bolski – fagot (laureat wyróżnienia w 13. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka)
Airis String Quartet: Aleksandra Czajor-Kowalska - skrzypce Grażyna Zubik - skrzypce Malwina Tkaczyk – altówka Mateusz Mańka - wiolonczela
Paulina Sochaj – obój. Studentka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr hab. Arkadiusza Krupy, profesora UMFC. Laureatka Grand Prix oraz nagrody specjalnej na VI Międzynarodowym Akademickim Konkursie Oboistów i Fagocistów w Łodzi (2021), Grand Prix i I miejsca w II Ogólnopolskim Konkursie Obojowym im. Bohdana Łukaszewicza, Grand Prix Konkursu Instrumentów Dętych im. Bolesława Strawy i Franciszka Mandery w Lublinie (2018), II miejsca w XII Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych we Wrocławiu (2019), II miejsca w VII Ogólnopolskim Festiwalu Fagotowo – Obojowym im. Wiktora Osadzina i Edwarda Mandery, III miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Obojowym CEA (2017) oraz wyróżnienie w I Ogólnopolskim Międzyuczelnianym Konkursie Obojowym im. Stanisława Malikowskiego w Warszawie (2019). Paulina Sochaj rozwija także swoje umiejętności podczas warsztatów obojowych, m.in.. kursach prowadzonych przez Ralpha van Daala, Dawida Waltera, prof. Tomasza Miczkę, prof. Józefa Raatza , prof. Petera Tavernaro, dr Agatę Piotrowską-Bartoszek, dr hab. Arkadiusza Krupę, prof. Tomasza Gubańskiego, prof. Krzysztofa Wroniszewskiego, dr Łukasza Krzemińskiego, dr Sylwestra Sobolę. Współtworzyła trio stroikowe, które w czerwcu 2018 r. zostało nagrodzone III miejscem w Konkursie Instrumentów Dętych im. B. Strawy i F. Krzemińskiego w Lublinie. Paulina była również członkiem kwartetu instrumentów dętych, który nagrodzono na XXXVI Konkursie Zespołów Kameralnych Instrumentów Dętych we Wrocławiu w 2019 r. (wyróżnienie) i na III Ogólnopolskiej Olimpiadzie Zespołów Kameralnych w Szczecinie w 2018 roku (II miejsce). Obecnie jest członkiem tria obojowego oraz kwintetu dętego, który został nagrodzony II miejscem w I Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej KraCamera 2021. Rozwijała również swoje umiejętności jako muzyk orkiestrowy, grając w orkiestrze szkolnej, akademickiej i Amber Youth Orchestra, a także współpracując z orkiestrą Słupska Sinfonietta oraz biorąc udział w różnych projektach. W maju i czerwcu 2018 roku miała okazję grać z towarzyszeniem Filharmonii Koszalińskiej a w sierpniu 2018 roku wystąpiła jako solistka z Amber Youth Orchestra w Torrevieja (Hiszpania) podczas Festival Internacional de Jóvenes Orquestas (FIJO). Za osiągnięcia artystyczne Paulina Sochaj trzykrotnie w 2017, 2018 i 2019 roku otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 23 marca 2021 r. wystąpiła w orkiestrze Sinfonia Varsovia pod batutą maestro Jerzego Maksymiuka podczas 25. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Filharmonii Narodowej.
Mateusz Sowa – klarnecista -absolwent studiów licencjackich Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. dr hab. Mirosława Pokrzywińskiego. Kilkukrotnie nagrodzony stypendium Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej oraz stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendysta programu „Młoda Polska”. Laureat licznych wyróżnień i nagród na konkursach ogólnopolskich oraz międzynarodowych jako solista i kameralista. Osiągnięcia zespołowe: 2021 II miejsce w I Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych „KraCamera”, Kraków III miejsce w VII Międzyuczelnianym Konkursie dla duetów, Warszawa 2019 I miejsce w XIII Festiwalu Klarnetowym w kat. zespołów kameralnych (sekstet), Piotrków Trybunalski III miejsce w XII Festiwalu Klarnetowym w kat. zespołów kameralnych (duet), Piotrków Trybunalski 2017 III miejsce w XXXV Konkursie Zespołów Kameralnych, Wrocław 2016 I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych „Wokół Mozarta“, Kraków II miejsce w Konkursie Zespołów Kameralnych, Żywiec I miejsce w Konkursie Zespołów Kameralnych, Rzeszów III miejsce w Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych w kat. zespołów kameralnych, Warszawa. Osiągnięcia indywidualne: 2021 III miejsce w 13. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej, III miejsce w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „OPUS”, Kraków 2019 I miejsce w VI Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych „Finalis”, Białystok, Wyróżnienie w XIII Festiwalu Klarnetowym, Piotrków Trybunalski 2017 III miejsce w XII Festiwalu Klarnetowym, Piotrków Trybunalski III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Młodych Instrumentalistów, Jasło 2016, wyróżnienie w XI Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych, Jastrzębie Zdrój, II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych „Klarnet-Saksofon”, Sosnowiec II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Centrum Edukacji Artystycznej w kat. klarnet, Katowice. Doświadczenie sceniczne: jako muzyk orkiestrowy i solista wielokrotnie występował z zespołami polskimi i zagranicznymi, jak np. w 2020 na koncercie w ramach 63. Festiwalu „Warszawska Jesień” z zespołem European Workshops for Contemporary Music w Studio Koncertowym Polskiego Radia ,z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej na 53. Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy-Zdroju.
Kayetan Cygański-Bolski – fagocista - absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2021 roku rozpoczął również studia w Hochschule für Musik Mannheim w klasie prof. Ole Kristiana Dahla. Jest laureatem ponad trzydziestu konkursów w Polsce, Czechach, Włoszech, Ukrainie i Serbii. W kwietniu 2021 roku zdobył pierwszą nagrodę na VI Międzynarodowym Akademickim Konkursie Oboistów i Fagocistów im. Józefa Ciepłuchy w Łodzi. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów, takich jak: Ole Kristian Dahl, Matthias Rácz, Sophie Dervaux, Sebastian Stevensson, czy Bence Boganyi. Wielokrotnie występował w roli solisty z towarzyszeniem orkiestr w Polsce i za granicą. Koncertował w składzie NFM Orkiestry Leopoldinum, Sinfonietty Cracovii, Filharmonii Pomorskiej im. I. J. Paderewskiego, Santander Orchestra, Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, Lutosławski Youth Orchestra, I’Culture Orchestra i innych. W 2020 roku pomyślnie zdał egzamin do European Union Youth Orchestra, Orkiestry Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie i Sinfonii Iuventus. W 2021 roku po raz kolejny wystąpi jako członek EUYO.Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, został też objęty programem stypendialnym “Młoda Polska” w 2016 roku. W 2020 roku przyznano mu stypendium Fundacji im. Jerzego Semkowa. Laureat wyróżnienia w 13. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka.
DZIAŁANIE 6
7-9.10.2024
Sala koncertowa Zespołu Szkół Muzycznych w Sosnowcu
I MŁODZIEŻOWY KONKURS MUZYCZNY IM. MICHAŁA SPISAKA „MŁODZI I ZDOLNI”
Obój-klarnet-fagot
jury:
Specjalność obój: przewodniczący - prof. dr hab. Piotr Pyc, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
Specjalność klarnet: członek jury – Adrian Janda – Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Specjalność fagot: członek jury: dr hab. Paweł Solecki – Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Sekretarz jury: Elżbieta Tomczyńska
prof. dr. hab. PIOTR PYC – oboista
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie oboju prof. Jerzego Kotyczki. Początkowo związany był z orkiestrą Filharmonii Śląskiej w Katowicach, w której objął stanowisko 1-go oboisty, od roku 2004 jest 1-szym oboistą oraz solistą (rożek angielski) Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Jako muzyk orkiestrowy Piotr Pyc występował z czołowymi zespołami orkiestrowymi jak m.in.: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Krakowska, Polska Filharmonia Kameralna, Sinfonietta Cracovia, AUKSO, pod batutą takich mistrzów jak: Marin Alsop, Lawrence Foster, Esa-Pekka Salonen, Charles Dutoit, Simone Young, Gabriel Chmura, Christian Eschenbach, Lorin Maazel, Jerzy Semkow, Krzysztof Penderecki. Artysta prowadzi bogatą działalność zarówno solową jak i kameralną. Można go usłyszeć w różnorodnych formacjach zespołowych, prezentujących szeroki wachlarz repertuarowy (między innymi w ramach cyklu NOSPR kameralnie). Jako solista dokonał nagrania koncertu na rożek angielski Stanisława Skrowaczewskiego dla Medici.tv oraz brał udział w festiwalach muzycznych takich jak: Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Nordsee, Schwetzinger Festspiele. Dokonał także wielu archiwalnych nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych. Piotr Pyc jest równolegle związany z Akademią Muzyczną w Katowicach, gdzie prowadzi klasę oboju. Jego studenci zdobywają laury na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Jest wykładowcą kursów mistrzowskich, a także zasiada w jury wielu konkursów dedykowanych instrumentom dętym. Od roku 2021 konsultant Centrum Edukacji Artystycznej oraz ekspert MEiN. W roku 2023 uzyskał stopień profesora sztuki. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi.
Adrian Janda – asystent -wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Muzyk klarnecista, kameralista, solista Filharmonii Narodowej w Warszawie. Urodził się w 1979 roku w Dąbrowie Górniczej. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach w klasie klarnetu Macieja Niewiary oraz Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie klarnetu prof. Mirosława Pokrzywińskiego. Współpracuje z orkiestrami: Sinfonietta Cracovia, Orkiestra NFM "Leopoldinum", Sinfonia Varsovia, Orkiestra Polskiego Radia. Wraz z zespołem Gruppo di Tempera nagrał dwie płyty, z muzyka francuską (DUX 2015r.) i z muzyką polską (Polskie Radio 2018r.). Jako solista orkiestry odbył liczne tournée po USA, Japonii, Chinach, Korei Południowej i Europie. Laureat konkursów klarnetowych m.in. – Ostrawa (1995r.), Piotrków Trybunalski (1997r., 2001r.), Włoszakowice (2003r.).
dr hab. Paweł Solecki - fagocista, w 1998 roku ukończył studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. K. Siudmaka z wynikiem celującym. Jest laureatem krajowych konkursów muzycznych oraz stypendystą kilku fundacji, m.in.: International Music Camp w 1989 r., Fundacji Sztuki Młodych 1989-91, Europejskiej Fundacji Mozartowskiej w latach 1994-95, gdzie pracował m.in. pod okiem Milana Turkoviča oraz Jessy’ego Read’a. Finalista Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych im. A.Tansmana w Łodzi (1998) oraz uczestnik Międzynarodowego Konkursu “Praska Wiosna”(2002). W 1996 roku występował na prestiżowym festiwalu w Schwetzingen w ramach Polsko-Niemieckich Spotkań Muzycznych. W sezonie 2004/05 był pierwszym fagocistą Libańskiej Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Bejrucie. W latach 1996-2011 był pierwszym fagocistą orkiestry kameralnej Capella Cracoviensis. Współpracuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO. Jest członkiem zarówno Krakowskiego Tria Stroikowego, z którym w 2005 r. nagrał dla wytwórni DUX płytę z muzyką kompozytorów polskich, a rok później dla Polskiego Towarzystwa Bachowskiego Sonatę triową Es-dur BWV 525 J.S. Bacha, jak i Krakowskiego Kwintetu Dętego, który w roku 2016 i 2018, wspólnie z wybitną polską pianistką Beatą Bilińską i saksofonistą Pawłem Gusnarem nagrał dwie płyty CD – Quint(et)essence oraz Krakowski Kwintet Dęty i Goście, nominowane do nagrody Fryderyki 2017 i 2020 w kategorii – Album roku – Muzyka kameralna. Na swoim koncie ma liczne prawykonania utworów polskich kompozytorów dedykowanych Triu i Kwintetowi, takich jak: Fonoplasticon Z. Bargielskiego, Burlesca M. Góreckiego, Wind Quartet P. Łukaszewskiego czy Concertino na trio stroikowe i smyczki K. Herdzina, które zarejestrował na płycie CD – Herdzin – Concerto&Concertino, nominowanej do nagrody Fryderyki 2019 w dwóch kategoriach – Album roku – Muzyka Współczesna oraz Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej. W 2018 roku z Krakowskim Triem Stroikowym wystąpił w Bibliotece Polskiej w Paryżu. Realizuje się także jako kompozytor. W 2016 roku, nakładem wydawnictwa muzycznego Contra, ukazał się Kwartet fagotowy nr 1. Jest inicjatorem letnich Warsztatów Fagotowych w pałacu w Rybnej, które prowadzi wraz z prof. dr hab. M. Barańskim. Od listopada 2006 roku współpracuje również z krakowską poetką i pieśniarką – Basią Stępniak-Wilk. W 2017 uzyskał stopień doktora habilitowanego. Obecnie pracuje jako wykładowca na Akademii Muzycznej w Krakowie oraz koncertuje w kraju i za granicą jako solista-kameralista.
Elżbieta Tomczyńska - flecistka, sekretarz jury I Młodzieżowego Konkursu Muzycznego „Młodzi i zdolni” -absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Łukasza Zimnika. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich u takich profesorów jak Pierre Yves Artaud, Keiko Murakami, Walter Auer, Barbara Gissler Hasse, Nicola Mazzanti, Janos Balint, Patrick Gallois, Andras Adorjan, Philippe Bernold, Denis Bouriakov. Brała udział również w wielu warsztatach orkiestrowych i kameralnych, między innymi: International Lutoslawski Youth Orchestra, Muzyka Naszych Czasów, Letnia Akademia Muzyki - Scharoun Ensamble der Berliner Phiharmoniker Jako flecista współpracuje z takimi orkiestrami jak: „Archetti” Orkiestra Kameralna Miasta Jaworzno, Orkiestra Królewskiego Stołecznego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Filharmonia Zabrzańska, Filharmonia Opolska im. J. Elsnera, Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Śląska im. H. M. Góreckiego. Jest laureatką wielu konkursów, między innymi: XVI Międzynarodowy Przegląd Zespołów Kameralnych, Jawor, Polska – I miejsce ( kwintet dęty) International Music Competition for Soloists and Chamber Groups, Stanjel, Słowenia – Srebrny Medal (kwintet dęty). Od 2017 roku prowadzi z sukcesami klasę fletu w Zespole Szkół Muzycznych w Sosnowcu.
DZIAŁANIE 8
K. 7 - KONCERT FINAŁOWY
10.10.2024 , Sala teatralna PKZ
Ildiko Juhasz – flet
Juliusz Wesołowski – harfa
Katarzyna Tomala-Jedynak -dyrygent
Orkiestra Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia
Małgorzata Jeruzal – prowadzenie
Orkiestra Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia to jeden z wiodących zespołów kameralnych w Polsce. Specyfikę Orkiestry definiuje jej wszechstronność wykonawcza, precyzja i elastyczność, które z powodzeniem przenosi na skład symfoniczny. Sinfonietta Cracovia jest ceniona za wykonania muzyki współczesnej w różnych odmianach (od awangardowej po filmową). Poszukując nowych form, angażuje się w liczne przedsięwzięcia promujące muzykę nową i twórczość kompozytorów polskich. Słynie z interpretacji dzieł Krzysztofa Pendereckiego, mentora i patrona wielu przedsięwzięć Orkiestry. Sinfonietta Cracovia jako miejska instytucja kultury na co dzień współtworzy ofertę kulturalną dla mieszkańców Krakowa i gości spoza miasta. Równocześnie buduje swój prestiż oraz artystyczny potencjał poprzez współpracę z międzynarodowymi festiwalami, a także zapraszając do wspólnych przedsięwzięć gwiazdy najważniejszych ośrodków muzycznych. Orkiestra regularnie bierze udział w międzynarodowych trasach koncertowych, promujących polską muzykę zagranicą (od Chin, przez Europę aż po Stany Zjednoczone), w projektach fonograficznych oraz nagraniach dla filmu i telewizji.
Katarzyna Tomala-Jedynak -dyrygentka- absolwentka dyrygentury symfoniczno-operowej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (2013) oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania placówkami kultury na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu (2019). Umiejętności dyrygenckie doskonaliła podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez Jina Wanga, Jormę Panulę, Sian Edwards, Marka Herona, Tadeusza Strugałę, Gabriela Chmurę oraz Rafała Delektę. Jej repertuar obejmuje zarówno muzykę symfoniczną, kameralną, operową, operetkową, baletową, jak i filmową czy musicalową. W sezonie 2014/2015 pełniła funkcję dyrygenta-rezydenta Orkiestry Akademii Beethovenowskiej (w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca). W 2015 roku rozpoczęła stałą współpracę z Teatrem Wielkim w Poznaniu. W 2017 roku znalazła się w międzynarodowym gronie pięciorga stypendystów prestiżowego programu Dartington International Summer School. W 2021 roku została laureatką Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii „najlepszy dyrygent”. Ponadto dyrygowała wieloma zespołami w kraju i poza jego granicami, współpracując z wybitnymi solistami oraz wiodącymi festiwalami. Jedną z ważnych gałęzi działalności artystki jest popularyzowanie muzyki klasycznej i udział w projektach edukacyjnych promujących uczestnictwo w życiu kulturalnym.
Ildiko Juhasz -flecistka, urodzona w Budapeszcie (Węgry). W roku 2008 z wyróżnieniem ukończyła Akademię Muzyczną w Grazu (Austria) w klasie prof. Herberta Weissberga, Erwina Klambauera i Raphaela Leone. Otrzymała wiele nagród na konkursach fletowych, jest koncertującą flecistką. Współpracowała jako muzyk orkiestrowy m.in. z Bayerische Philharmonie i Münchner Symphoniker w Monachium oraz Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie. Od roku 2009 jest liderem sekcji fletów i solistką Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. W latach 2021-2023 pierwsza flecistka w Filharmonii Poznańskiej.
Juliusz Wesołowski- harfista; absolwent Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi - dyplom z wyróżnieniem (2018). Zwycięzca konkursów harfowych w Sztokholmie, Pradze, Atlancie, Charkowie oraz laureat konkursów w Hong Kongu, St. Petersburgu, Norrköping, a także kameralnych w Cieszynie - Grand Prix, Sztokholmie, Salzburgu, Berlinie, Bydgoszczy. Laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne, a także nagrody Młoda Polska za rok 2018. Od 2018 r. związany z Filharmonią Koszalińską jako solista harfista. Repertuar muzyka obejmuje szeroki wachlarz kompozycji od muzyki barokowej po muzykę współczesną. Współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi na terenie kraju (Filharmonia Łódzka, Filharmonia Sudecka, Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku, Polska Filharmonia Sinfonia Baltica w Słupsku, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Filharmonia Lubelska, Płocka Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia Świętokrzyska) dokonując również nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji. Artysta ma w swoim dorobku koncerty oraz recitale m.in. Charkowie, Poznaniu , Krakowie, Łodzi, Koszalinie, Wrocławiu, Szczecinie, Gdyni. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne na rok 2017/2018, stypendium Programu Młoda Polska na rok 2018. Laureat nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie wirtuozowskiego utworu skomponowanego przez harfistę na The 1st Pratte International Harp Festival and Competition, Sweden 2019; I nagroda w kategorii solowej, nagroda specjalna oraz nagroda dyrygenta Y. Yanko (wykonanie koncertu z orkiestrą Kharkiv State Philharmonic) na Glowing Harp International Harp Competition-Festival, Charków - Ukraina, 2017; I nagroda w kategorii solowej na II International Prof. Karel Patras Harp Competition, Praga - Czechy, 2017; I nagroda w kategorii solowej na VI International Stockholm Music Festival 2017, Szwecja; I nagroda w kategorii kameralnej na VI International Stockholm Music Festival 2017, Szwecja; III nagroda w kategorii solowej na VIII Savshinsky International Music Competition, St.Petersburg – Rosja; I nagroda na VII Międzynarodowego Konkursu Duetów z Harfą, Cieszyn 2017, (kat. IV i kat. V), Grand Prix VII Międzynarodowego Konkursu Duetów z Harfą, Cieszyn 2017; Honorable Mention with Very Good Results, Rising Stars Grand Prix, International Music Competition Berlin, 2016; Honorable Mention with Very Good Results, II Rising Stars Grand Prix, II International Music Competition Berlin, 2017; II nagroda na konkursie Grand Prize Virtuoso International Music Competition, Salzburg - Austria, 2017
Małgorzata Jeruzal-Kupczak – prowadzenie koncertu - wiolonczelistka, pedagog, propagatorka muzyki klasycznej. Współpracuje z wieloma instytucjami kulturalnymi takimi jak Filharmonia Śląska, Filharmonia Częstochowska NOSPR, Instytucja Promocji i Upowszechniania Muzyki Silesia – obecnie dział edukacji Miasta Ogrodów oraz innymi zespołami kameralnymi takimi jak Aqartet. Od wielu lat występuje na scenie zarówno w kraju ale także i poza granicami, przybliżając szerokiej publiczności wybitne dzieła i ich twórców należących do panteonu muzyki poważnej. Otrzymywała nagrody za swój wkład w dziedzinie edukacji muzycznej skierowanej również do najmłodszych melomanów. Jest także zapraszana do prowadzenia najbardziej prestiżowych imprez kulturalnych. Od wielu lat stara się łączyć swoje pasje muzyczne występując jako prelegent, koncertując jako wiolonczelistka, a także kształcąc nowe pokolenie muzyków jako pedagog w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach.