25.10.2024 - 31.12.2024

12. Triennale Grafiki Polskiej

Miejscowość: Katowice

Zasięg: Międzynarodowy

Dziedzina: Sztuki piękne

Rodzaj: Konkursy

Specjalność: Grafika

Adresaci: Nauczyciele szkolnictwa plastycznego, Inni

Cykl: Co 3 lata

www: https://tgp.asp.katowice.pl/

Patronat MKiDN

Triennale Grafiki Polskiej (TGP) jest obecnie najbardziej prestiżową polską imprezą graficzną o charakterze konkursowym. Genezą przedsięwzięcia była Międzynarodowa Wystawa Grafiki „Intergrafia”, prezentowana przez komisarza Ferdynanda Szypułę do późnych lat 80. w Biurze Wystaw Artystycznych w Katowicach. W formule trzyletniej, towarzyszącej krakowskiemu Międzynarodowemu Triennale Grafiki, przegląd funkcjonuje od roku 1991, kiedy to odbyła się jego pierwsza edycja, z komisarzem wystawy Stanisławem Kluską. W kolejnych latach funkcję kuratora imprezy pełnili kolejno: Ewa Zawadzka, Adam Romaniuk, Grzegorz Hańderek oraz Marcin Białas. Od 2015 Wystawa Główna Triennale odbywa się w Muzeum Śląskim, a samodzielnym organizatorem części konkursowej stała się Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, która grafiką stoi już od prawie osiemdziesięciu lat. Usamodzielniona w 2001 jest wprawdzie najmłodszą polską uczelnią plastyczną, jednakże już od 1947 roku stanowiła oddział uczelni wrocławskiej i krakowskiej, przez wiele lat funkcjonując właśnie jako wydział grafiki.

ORGANIZATOR

Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Adres: ul. Raciborska 37

40-074 Katowice

Tel.: +48.32.7587702

e-mail: rektorat@asp.katowice.pl

www: http://www.asp.katowice.pl

MIEJSCE WYDARZENIA

Adres: Tadeusza Dobrowolskiego 1

40-205 Katowice

CELE WYDARZENIA

Celem konkursu 12. Triennale Grafiki Polskiej jest rozwijanie inwencji, twórczej kreatywności i aktywności absolwentów wyższych uczelni artystycznych oraz profesjonalnych twórców wykorzystujących graficzny warsztat w swojej twórczości artystycznej poprzez stworzenie płaszczyzny do konfrontacji postaw twórczych oraz zbadania aktualnych nurtów i tendencji w tej dyscyplinie w roku 2024.

PROPONOWANI WYKŁADOWCY, JURY, ARTYŚCI, ZESPOŁY

JURY SELEKCYJNE

Marcin Białas (ASP Katowice)

Łukasz Butowski (ASP Gdańsk)

Małgorzata Gurowska (ASP Warszawa)

Aleksandra Janik (ASP Wrocław)

Izabela Kowalczyk(UAP Poznań)

Agata Stępień (ASP Łódź)

Tomasz Winiarski (ASP Kraków)

JURY NAGRÓD

Heike Arndt (Niemcy)

Vanessa Hall-Patch (Kanada)

Naoji Ishiyama (Japonia/Finlandia)

Marija Marcelionytė-Paliukė (Litwa)

Piotr Policht (Polska)

NOTY BIOGRAFICZNE

JURY SELEKCYJNE

Łukasz Butowski (ur.1981 r.) – absolwent malarstwa gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studiował w latach 2002-2007. W czerwcu 2007 obronił dyplom z malarstwa w pracowni prof. T. Miszkin z aneksami z litografii w pracowni prof. Z. Gorlaka oraz rysunku w pracowni prof. R. Gajewskiego. Od listopada 2007 pracuje jako asystent w pracowni litografii prof. Z. Gorlaka na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Od 2012 samodzielnie prowadzi zajęcia z rysunku ilustracyjnego dla pierwszego i drugiego roku studiów niestacjonarnych na kierunku Grafika w ASP w Gdańsku. Od 2016 jest Prodziekanem Wydziału Grafiki na ASP w Gdańsku. Brał udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Zajmuje się grafiką warsztatową, malarstwem i projektowaniem graficznym. Organizator wystaw i warsztatów promujących grafikę warsztatową. Autor kilkunastu wystaw indywidualnych oraz uczestnik kilkudziesięciu wystaw zbiorowych i pokazów sztuki w kraju i za granicą.

Aleksandra Janik (ur. w 1971) – artystka plastyczka, wykładowca akademicki. Zajmuje się grafiką, książką artystyczną, fotografią, projektowaniem graficznym. Ukończyła studia na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu w pracowni prof. Haliny Pawlikowskiej (dyplom 1996). Stypendystka DAAD Hochschule für Bildende Künste, Braunschweig, Niemcy w latach 1996–1997. Od 1998 pracownik naukowy Instytutu Sztuki Uniwersytetu Opolskiego. Obecnie prof. nadzw. Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (Pracownia druku cyfrowego i promocji grafiki). Członkini ZPAP Opole, Nyska Grupa Artystyczna.

Małgorzata Gurowska (ur. w 1977 ) – projektantka, ilustratorka, artystka. Zajmuje się grafiką, wideo, instalacją i rysunkiem. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom z wyróżnieniem rektorskim w Pracowni Grafiki Warsztatowej prof. R. Strenta. Adiunkt w Pracowni Rysunku prof. Z. Glazer. W 2013 roku obroniła pracę doktorską "Optymalizacja". W latach 2003-2005 prowadziła w Warszawie niezależną Galerię sztuki Z o.o., później Galerię Ltd. Współtworzy Fundację Sztuczną. Współpracowała jako grafik m.in. z: Fundacją Bęc Zmiana, Fundacją Sztuki Arteria, STGU – Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, Klubem Saturator, Klubokawiarnią CHŁODNA 25, Galerią Studio, Domem Kultury TuPraga, Fundacją Krytyki Dizajnu. Ma na koncie ilustracje prasowe m.in. dla Tygodnika Przekrój, tygodnika Wysokie Obcasy, magazynu 2+3D, Kikimora, „Notesu na 6 tygodni”. Za okładki do „Notesu na 6 tygodni” Fundacji Bęc Zmiana została wielokrotnie nagradzana na międzynarodowym konkursie projektowania graficznego European Design Awards w Sztokholmie, za okładki do "Wysokich Obcasów" otrzymała dwukrotnie ArtFront w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2014; 2015.

Izabela Ewa Kowalczyk (ur. w 1971) – historyczka sztuki, badaczka kultury, nauczycielka akademicka, krytyczka, kuratorka wystaw, publicystka i feministka. Profesorka nadzwyczajna na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu im. Magdaleny Abakanowicz Od 2015 roku dziekana na Wydziale Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa UAP. Prowadzi blog „Straszna sztuka”. Głównym przedmiotem zainteresowań Izabeli Kowalczyk jest sztuka współczesna odnosząca się między innymi do kwestii władzy, cielesności, płci oraz do historycznych traum. Zajmuje się również uwikłaniem sztuki w politykę oraz kontrowersjami dotyczącymi politycznej cenzury dzieł sztuki, zwłaszcza prac naruszających tabu związane z religią, cielesnością lub historią. Stosuje między innymi perspektywę feministyczną.

Tomasz Winiarski ( ur. w 1982) – artysta grafik. W latach 2003-2008 studiował na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jego grafiki były prezentowane na ponad 200 wystawach krajowych i międzynarodowych (Armenia, Austria, Chiny, Francja, Grecja, Hiszpania, Japonia, Kanada, Litwa, Meksyk, Niemcy, Norwegia, Polska, Rosja, Serbia, Szwecja, Turcja, Ukraina, USA). Laureat Grand Prix poprzedniej edycji Triennale.

Agata Stępień (ur. w 1969 ) – w latach 1992-1997 studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi (obecnie Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego ). Dyplom w 1997 roku na Wydziale Tkaniny i Ubioru w Pracowni Tkaniny Dekoracyjnej prof. Krystyny Górskiej, Pracowni Sitodruku prof. Andrzeja Smoczyńskiego i Pracowni Rysunku i Malarstwa prof. Tadeusza Śliwińskiego. Od 1997 roku pracownik dydaktyczny w macierzystej uczelni, na stanowisku asystentki prof. A. Smoczyńskiego w Pracowni Sitodruku. Od 2011 roku kieruje Pracownią Sitodruku. Stopień doktora habilitowanego uzyskała w 2011 roku, profesor uczelni.

JURY NAGRÓD

Heike Arndt – urodzona w Niemczech, artystka interdyscyplinarna, zajmuje się grafiką, malarstwem, rysunkiem, ceramiką, rzeźbą. Galerniczka, założycielka Galleri Heike Arndt DKw Danii, Galleri Heike Arndt DK Berlin gdzie poza działalnością wystawienniczą prowadzi dom artystyczny, pracownię, miejscepracy twórczej dla rezydujących artystów. Udział w kilkudziesięciu wystawach i przeglądach sztuki na całym świecie. Autorka kilkudziesięciu wystaw indywidualnych prezentowanych m. in. we Włoszech, Danii, Niemczech, Chinach, USA, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Grenlandii. Laureatka wielu międzynarodowych stypendiów i uczestniczka wielu programów studyjnych i rezydencji (m.in. Włochy, USA, Chiny, Meksyk, Francja, Portugalia). Wybrane granty i nagrody: Guldborgsund Council Cultural Prize, Varde Banks Prize, Lars Bo Memory Grant,Denmark’s Jubilee Foundation Grant, Georg Harms Foundation Grant, The Danish Parliaments Greenland’s Foundation Grant,Greenland’s Culture Foundation Grant, Knud Højgårds Foundation Grant, Nordic Council Foundation Grant.

Vanessa Hall-Patch to kanadyjska artystka, która uzyskała tytuł magistra sztuki graficznej na University of Alberta (2004) oraz tytuł BFA z wyróżnieniem na Queen’s University (2001). Kon-centrując się na tematyce kolekcjonowania, nagrywania i ochronie, Vanessa dokumentuje struktury ludowe w wiejskim otoczeniu wyspy Bowen w Kolumbii Brytyjskiej. Tworzy prace na papierze, łącząc wiele opartych na fotografii technik, w tym akwafortę, sitodruk, relief i tłoczenie. Jej prace znajdują się w kolekcjach publicznych i prywatnych, były wystawiane w kraju i za granicą. Ostatnie wystawy i nagrody to m.in.: Nagroda Jurorska na Międzynarodowym Triennale Grafiki, Kraków, Polska; wyróżnienie na Biennale Internationale d'estampe contemporaine, Trois-Rivières, Quebec; Centrum Grafiki Highpoint, Minneapolis, Minnesota; Międzynarodowe Centrum Druku Nowy Jork, NY; Państwowe Muzeum Sztuki w Nowosybirsku, Nowosybirsk, Rosja; LA Print Space, Los An-geles, Kalifornia; Bankside Gallery, Londyn, Wielka Brytania i The Rooms Provincial Art Gallery, St. John’s, NL, Kanada. Pracuje na Emily Carr University.

Naoji Ishiyama – wybitny artysta grafik, urodzony w 1965 roku w Japonii, obecnie mieszkający w Finlandii.Studia: 1989 bachelor course at Aichi Prefectural University of Fine Art, 1991 Master course at Aichi Prefectural University of Fine Art, 1992 Trainee course at Aichi Prefectural Univer-sity of Fine Art. Członek Art College's Print Association in Japan, Japan Print Association, Jyväsky-lä Artist’s Association, The Association of Finnish Printmakers. Uczestnik kilkudziesięciu wystaw i przeglądów grafiki na całym świecie, laureat wielu nagród m.in. 1990 The 15th Annual Exhibition of the Art College's Print Association in Japan, 1991 The 16th Annual Exhibition of the Art Col-lege's Print Association in Japan, 1994 The 67th Exhibition of Japan Print Association (Japan), Ya-maguti Gen Newcomer's Prize, 1996 The 3rd Sapporo International Print Biennale Exhibition (Ja-pan) The 14th Exhibition of Izu Art Festival (Japan) Grand Prize, 1997 International Miniature Print Competition 1997 (U.S.A.), 1998 The 66th Exhibition of Japan Print Association (Japan), Interna-tional Print Triennial in Kanagawa. (Japan) First Prize 2001, International Miniature Print Exhibition 2001 (U.S.A.), 2003 International Print Triennial - Krakow 2003 (Poland) Award of Mayor of the City of Katowice, 2009 Biennale internationale d´estampe contemporaine de Trois-Rivières (Quèbec, Kanada). Autor kilkunastu wystaw indywidualnych, prezentowanychna całym świecie (Irlandia, Japonia, Finlandia, Portugalia). Jego prace znajdują się w kolekcjach prywatnych i publicznych na całym świecie.

Marija Marcelionytė-Paliukė – urodzona w Wilnie w 1977, studiowała grafikę na Wydziale Sztuk Pięknych Wileńskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od 2007 roku adiunkt w Katedrze Grafiki VDA. Od 2021 roku Profesor Uczelni. Od 2013 roku kierownik Katedry Grafiki VDA. Graficzka, kuratorka, autorka ilustracji (W 1999 roku stworzyłam autorską książkę dla dzieci Krótkie opowiadania, wydawnictwo Šviesa). Autorka kilku wystaw indywidualnych i uczestniczka ponad sześćdziesięciu wystaw i przeglądów sztuki na całym świecie, na których dziesięciokrotnie zdobywała uznanie w postaci nagród i wyróżnień.

Piotr Policht – krytyk sztuki i kurator. Redaktor magazynu Szum oraz działu sztuk wizualnych na portalu culture.pl Instytutu Adama Mickiewicza. Współtworzy magazyn Blok. Publikował m.in. w Obiegu, Magazynie Sztuki, Polisemii i Revista Arta. Kurator wystaw indywidualnych i zbiorowych, m.in.: Klocuch. Moje jest wygranko (wraz z Bartoszem Zaskórskim) w galerii Komputer, Kawał chuja Przemka Branasa w Galerii Szara Kamienica oraz U+1F351 PEACH Kamila Kukli w CSW Zamek Ujazdowski.

ZAKRES MERYTORYCZNY / WYKONYWANY PROGRAM

W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące działania:

1. Konkurs 12. TGP

2. Wystawa 12. TGP

3. MASTER CLASS PROGRAM - Wykłady i warsztaty edukacyjno-artystyczne

4. Promocja projektu, w tym publikacja.

1. KONKURS 12.TGP

Celem konkursu jest prezentacja i promocja różnorodnych technik warsztatowej sztuki graficznej, poczynając od tradycyjnych technik: metalowych, poprzez litografię, linoryt, serigrafię, techniki mieszane, aż po techniki cyfrowe, a także intermedia i działania interdyscyplinarne.Konkurs stwarza możliwość młodym artystom na promowanie swoich dokonań w środowiskach branżowych oraz jestpłaszczyzną do zbadania współczesnych nurtów oraz mediów w obszarze klasycznej grafiki artystycznej, jak również dyscyplin pokrewnych, wyrastających z graficznego myślenia. Konkurs pozwala na pełne spektrum artykulacji w tym obszarze oraz promocję nowych zjawisk i ewolucji poprzez wspieranie młodych adeptów sztuk wizualnych w kształtowaniu własnej osobowości artystycznej.

Teza konkursu:Współczesne realia technologiczne i artystyczne sprawiły, że pojęcie „czystego medium” straciło już na swej ostrości i twórcyczęsto wykraczają poza granice ustalonego warsztatu. Jednocześnie duża część artystów nadal z sukcesem kultywuje działania zgodne z tradycją. Aby odzwierciedlić ową dychotomię i jednocześnie zachować generalne zasady organizowanej od lat imprezy pragniemy, aby 12. edycja TGP zorganizowana była jako jeden konkursowy przegląd, mający uwzględniać różnorodność postaw twórczych wobec graficznego medium.

Założenia konkursu:W ramach konkursu prezentowane będą dzieła powstałe w latach 2021-2024. Ocena prac uwzględniała będzie:• podejście artysty do problemu druku/utrwalenia obrazu.• warsztat graficzny, przeniesienie idei na podłoże druku, jak i twórcze podejście do samego procesu drukowania, twórczepodejście do idei matrycy, od tzw. kreacji intermedialnych i cyfrowego modelowania obrazu po przestrzenne, bądź też złożone instalacje graficzne oraz definiowania konceptualne.• Zgłaszane mogą być prace mieszczące się w idei tradycyjnego graficznego druku, podkreślające jednakże innowacyjny inowatorski stosunek artysty do matrycy.• Kryteria wyznaczające wyżej wymienione obszary nie tworzyły sztywnych, nieprzekraczalnych ram. Wskazane jest, by teaspekty myślenia o dziele graficznym przenikały się wzajemnie i wzajemnie inspirowały.• Założenia oraz regulamin konkursu będzie opiniował Komitet Organizacyjny, czuwający nad prawidłowym przebiegiemkonkursu.• W skład Komitetu wejdą uznani artyści oraz menedżerowie sztuki i pracownicy Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach: Marcin Hajewski — Komisarz Konkursu, Marcin Białas — Kurator Wystawy Głównej, Judyta Bernaś, Anna Cichoń, Grzegorz Hańderek, Tomasz Koloch, Olga Pałka-Ślaska, Bogdan Topor, Waldemar Węgrzyn.

Przebieg konkursu:Konkurs ma charakter dwustopniowy. W pierwszym etapie uczestnicy (artyści, absolwenci wyższych uczelni artystycznych oraz studenci 5. roku studiów w/w uczelni) zgłaszają swoje prace poprzez formularz rejestracyjny. Każdy Uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 3 prace, powstałe w latach 2021-2024 w dowolnej technice graficznej. Format nie jest ograniczony. Organizator powołuje Jury Selekcyjne, w osobach uznanych grafików polskich, które na podstawie zapisanych cyfrowo reprodukcji, spośród wszystkich prawidłowo dokonanych zgłoszeń, wybiera prace na wystawę główną. W czasie drugiego etapu konkursu międzynarodowe Jury Nagród przyznaje nagrody i wyróżnienia.Jury Nagród przyzna nagrody regulaminowe i fundowane w trakcie obrad zaplanowanych na 23 i 24 października w Muzeum Śląskim. Uczestnikami konkursu będą artyści graficy, studenci i absolwenci szkół oraz uczelni artystycznych, którzy zgłoszą swoją prace oraz 12 jurorów.

Nagrody regulaminowe:GRAND PRIX I Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – 20 000 złII Nagroda Marszałka Województwa Śląskiego – 15 000 złIII Nagroda Prezydenta Miasta Katowice – 10 000 złNagroda im. prof. H. Chrostowskiej ufundowana przez ASP w Warszawie – 3 000 PLNNagroda Rektora Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu – 3 000 PLNNagroda Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku – 3 000 PLNNagroda Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach – 3 000 PLNNagroda Rektora Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu – 3 000 PLNNagroda Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi – 3 000 PLNOrganizatorzy przewidują również możliwość przyznania innych nagród fundowanych.

2. WYSTAWA GŁÓWNA 12. TGPGłównym celem wystawy jest prezentacja i popularyzacja najciekawszych wypowiedzi i osobowości artystycznych, ukazaniezłożonej istoty współczesnego procesu graficznego oraz jej przybliżenie w możliwie najpełniejszej formie szerokim kręgomodbiorców.

Cele szczegółowe:Propagowanie idei wychowania dzieci i młodzieży przez sztukę i dla sztuki.Promocja młodej generacji artystów grafików na rynku sztuki.Stworzenie płaszczyzny do wymiany doświadczeń w obszarze polskiego szkolnictwa artystycznego.

Teza i założenia:Wystawa składać się będzie z prac wybranych przez Jury Selekcyjne konkursu. Stanowić będzie aktualny przegląd dokonańpolskich artystów, tworzących w medium graficznym, począwszy od odbitek stworzonych za pomocą klasycznych technikwarsztatowych, takich jak litografia czy miedzioryt, poprzez serigrafię i druk cyfrowy, aż po animacje i formy przestrzenne,opierające się na strategii matrycy. Przekrojowa forma prezentowanej w prestiżowej przestrzeni wystawy, dopełniona zostanie unikatową informacją wizualną oraz publikacją opisową. Wystawa z pewnością cieszyć się będzie olbrzymim zainteresowaniem odbiorców sztuki z kraju, ale również zza granicy. Podobnie bowiem jak w poprzednich edycjach, także i pokonkursowa wystawa 12. edycji TGP wchodzi w skład imprez towarzyszących Międzynarodowemu Triennale Grafiki Kraków 2024. W wystawie wezmą udział uczestnicy konkursu, których prace zostaną pokazane podczas wystawy. Komitet Organizacyjny, na podstawie danych z poprzednich edycji, planuje, iż ze zgłoszeń konkursowych ok. 200 osób wyłonionych zostanie ok. 100 prac pokazanych na wystawie, co stanowić będzie dzieła ok. 80 autorów. Wystawę odwiedzi min. 4000tys. osób z uwzględnieniem zwiedzających wystawę w ramach akcji Kultury online.

3. WYKŁADY I WARSZTATY EDUKACYJNO-ARTYSTYCZNE (Master Class Program)Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności warsztatowych w ramach poszczególnych technik graficznych młodych adeptów sztuk wizualnych oraz inspirowanie ich do pracy twórczej poprzez umożliwienie kontaktu z wybitnymi artystami, specjalistami i uznanymi światowymi autorytetami w dziedzinie grafik oraz inspirowanie ich do wyrażania własnej osobowości artystycznej.

Opis:W tygodniu poprzedzającym otwarcie wystawy głównej 12. TGP, odbędą się wykłady i warsztaty artystyczno-edukacyjne Master Class Program, prowadzone przez członków Jury Nagród. Warsztaty będą podzielone na dwa bloki tematyczne. Część teoretyczną (wykładową) oraz warsztatową.Wykład 1 – Piotr Policht (Polska)Wykład 2 – Heike Arndt (Niemcy) Warsztat 1 – Naoji Ishiyama (Japonia/Finlandia)Warsztat 2 – Vanessa Hall-Patch (Kanada)Warsztat 3 – Marcelionytė-Paliukė (Litwa)

W warsztatach i wykładach weźmie udział ok 150 os., każdy z uczestników otrzyma potwierdzenie udziału w warsztatach,wykładach.Rezultat jakościowy zadania:• Podniesienie wiedzy, umiejętności i kompetencji min. 150 uczestników wykładów i warsztatów w zakresie grafiki polskiejpoprzez bezpośredni kontakt adeptów z najwyższej klasy autorytetami w dziedzinie sztuk wizualnych.• Ukierunkowanie uczestników warsztatów i wykładów na nowe metody działania przygotowujące adeptów sztuk wizualnych do funkcjonowania w branży, wyrażania własnej osobowości artystycznej oraz inspirowania do indywidualnej aktywności. W zajęciach artystycznych udział brać będą młodzi adepci sztuk wizualnych, dla których spotkanie ze światowej sławy artystami stanowić będzie możliwość poszerzenia ich umiejętności, wiedzy i kompetencji.

W trakcie trwania wystawy przewidywane są również kolejne edycje warsztatów graficznych oraz oprowadzania kuratorskich, mających na celu upowszechnianie wiedzy o grafice polskiej oraz podniesienie kompetencji uczestników.

4. Promocja, w tym katalog z tekstem krytycznym, towarzyszący wystawieWystawie towarzyszył będzie katalog z tekstem krytycznym (wstęp, tekst kuratora, tekst krytyczny, ok. 120 reprodukcji) wwersji dwujęzycznej PL/ENG.Pozostałe elementy promocji to: projekt strony www, druki ulotne – plakat, afisz – (wirtualne + papierowe), zaproszenie,outdoor – citylight, aktywność w mediach społecznościowych, bilbordy, prezentacja, clipy i gify TGP.Celem promocji jest prezentacja efektów realizacji zadania. Jej zasadniczym elementem będzie katalog towarzyszący wystawie, mający cechy monografii, zawierającej tekst krytyczny. Posiadać będzie numer ISBN. Nie będzie sprzedawany. Jego dystrybucja stanowić będzie również rodzaj naturalnej ewaluacji przedsięwzięcia. Będzie on również służył do celów dydaktycznych (po rozesłaniu do wszystkich znaczących ośrodków akademickich wyższego szkolnictwa artystycznego), stanowiąc istotny wkład w rozwój wiedzy o współczesnych polskich sztukach wizualnych. W przypadku nieuzyskania wystarczających środków na pokrycie kosztów druku katalog będzie miał formę publikacji elektronicznej i w tej formie będzie dystrybuowany.

WARUNKI UCZESTNICTWA (ODPŁATNOŚĆ) / ADRESACI WYDARZENIA

Opłata dla uczestników konkursu wynosi 150 PLN.

Udział w Gali Otwarcia Wystawy Głównej jest bezpłatny.

Koszty zwiedzania wystawy Głównej określa cennik Muzeum Śląskiego w Katowicach.

Pliki cookies na stronie. Aby zapewnić poprawne działanie strony na stronie wykorzystujemy pliki cookies. Wraz z wejściem na stronę, niektóre pliki mogły już zostać zapisane w folderze przeglądarki.