Zajęcia poprowadzą wybitni artyści - wykładowcy krajowych i zagranicznych uczelni muzycznych, specjaliści posiadający szerokie kompetencje z zakresu muzyki dawnej oraz reprezentujący różne dziedziny sztuki i obszary nauki.
W Y K Ł A D O W C Y XVIII L K M M D
dr AGNIESZKA BUDZIŃSKA-BENNETT - śpiew, muzyka ensemblowa, chorał gregoriański, harfa średniowieczna {Ensemble Peregrina}
MICHAEL SCHMIDT-CASDORFF - flet/ flet traverso, kameralistyka {Folkwang Universität der Künste Essen, Hochschule für Musik und Theater München, Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz 18-th Century Orchestra, Balthasar Neumann Orchestra}
PETER FRANKENBERG - obój/obój barokowy, flet prosty, kameralistyka, improwizacja dla instrumentów dętych {Dutch Bach Society}
DANIEL DEUTER - skrzypce/skrzypce barokowe, altówka/altówka barokowa, kameralistyka {CordArte Ensamble, Batzdorfer Hofkapelle (koncertmistrz), Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy}
MATTHIAS BERGMANN - wiolonczela/wiolonczela barokowa, kameralistyka, basso continuo dla basowych instrumentów smyczkowych {Akademie für Alte Musik Berlin, Konzerthausorchester Berlin, Freiburger Barock Consort, Staatsoper Stuttgart, Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy}
CHRISTIAN ZINCKE - viola da gamba, violone, kameralistyka, improwizacja dla basowych instrumentów smyczkowych {Concertgebouw Amsterdam, VienneseMusikverein, Alte Oper Frankfurt, Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy}
prof. dr hab. URSZULA BARTKIEWICZ - klawesyn {Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy}
dr MARIA ERDMAN – organy, klawikord {Akademia Muzyczna im. K. Pendereckiego w Krakowie, Akademii Muzycznej im. I.J Paderewskiego w Poznaniu, ZPSM im. F. Chopina w Warszawie}
dr ANNA URSZULA KUCHARSKA – wirginał, improwizacja dla instrumentów klawiszowych {ZPOSM I i II st. im. G. Bacewicz w Warszawie}
MARIA WILGOS – lutnia, teorba, gitara barokowa, improwizacja i basso continuo dla instrumentów strunowych {Arte Dei Suonatori, {oh!} Orkiestra, MACV, La Tempesta, Intemperata, Capella Regia Polona}
dr hab. DOROTA ZIMNA – klawesyn dodatkowy, basso continuo dla instrumentów klawiszowych, kameralistyka {Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Laboratoire de la Musique}
dr MARCIN TARNAWSKI - prowadzenie zespołów muzyki dawnej, improwizacja dla instrumentów smyczkowych {Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Laboratoire de la Musique}
JACEK GUZOWSKI - temperacje historyczne i strojenie klawesynu {ZPSM im. F. Chopina, ZPSM im. K. Szymanowskiego, ZPOSM im. G. Bacewicz w Warszawie}
WERONIKA JANYST – klawesynowe BHP, akompaniament basso continuo {UMFC w Warszawie}
MARIA SZREDER - podstawy kompozycji {Fundacja Partnerstwo dla Edukacji}
JAROSŁAW MIRKIEWICZ – psychoedukacja {pianista, psycholog i psychoterapeuta - PSM w Pruszkowie, Polskie Towarzystwo Psychoterapii Poznawczej i Behawioralnej}
ROMANA AGNEL – podstawy tańca dawnego {Balet Dworski - Cracovia Danza}
KATARZYNA WESOŁOWSKA - akompaniament basso continuo {Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy}
dr hab. EWA MROWCA - wykład {Akademia Muzyczna w Łodzi, Akademia Muzyczna w Krakowie}